Starbucks aterrarà a Itàlia amb nova estratègia de marca

Ciao, un Frappuccino per favore”. Sí, ho entens i no li veus res d’estrany. Però si et diem que aquesta frase no s’escolta a Itàlia, et sorprèn? Com pot ser que al país on va néixer el cafè no s’escolti aquesta frase? Senzillament perquè els Frappuccinos es venen a Starbucks i a Itàlia no hi ha cap establiment de la cadena nord-americana. De moment.

El gran gegant del fast coffee obrirà el 2017 el seu primer establiment, i ho farà a Milà. Casualitat? No! Va ser a la capital de la Llombardia on es va servir el primer espresso de la història. I serà aquí on es consumiran els primers cafès Starbucks a Itàlia.

Amb aquest pas, el país transalpí deixarà de ser un territori prohibit per a la companyia i marcarà l’inici d’una nova estratègia de marca. En comptes d’arribar i instal·lar-se a les principals ciutats com si fos una piconadora, el procés serà calmat i tranquil com l’estil de vida italià.

Starbucks

Starbucks reconeix les seves limitacions front la cultura del cafè del país i vol començar amb humilitat. Sap que als italians els hi agrada gaudir del seu espresso en companyia, en qualsevol moment del dia i sempre a la barra del bar. Mai davant dels seus portàtils mentre prenen un gran got personalitzat de Frappuccino.

Així, part de la seva estratègia passarà per diferenciar-se d’aquesta cultura i identificar-se amb el model europeu i americà que els clients no troben en qualsevol caffetteria. El seu target principal serà el públic jove, aquell que ha viatjat i ha aprofitat per tastar un dels cafès Starbucks. I que, sobretot, vol repetir l’experiència a prop de casa.

L’any vinent serà la prova de foc de la seva nova estratègia de marca, que ve recolzada per les lloances a les anteriors campanyes de posicionament i fidelització a nivell internacional. Encara que a Itàlia no puguin competir amb l’espresso, sempre tindran el Frappuccino per fer-se un lloc al bressol del cafè.

Anuncios