La imatge viral del Zuckerberg i la realitat virtual

Mark Zuckerberg

És la visió del futur que ens espera? La imatge d’en Mark Zuckerberg, fundador de Facebook, caminant entre més de 5.000 persones absortes en les seves ulleres de realitat virtual s’ha convertit en viral. I amb raó! Els assistents al Mobile World Congress no es van adonar de la seva presència fins que va ser a dalt de l’escenari i va començar a parlar. És aquesta situació una metàfora del que ens trobarem properament?

La imatge no ha deixat a ningú indiferent i ha provocat tota mena de comentaris. Hi ha aquells que vaticinen un futur fosc -i fins i tot tenebrós- perquè creuen que l’espai virtual superarà la realitat. Però també hi apareixen els que pensen que aquesta imatge ja representa el nostre dia a dia, on la comunicació està regida per les noves tecnologies.

Sigui quina sigui la teva opinió, queda clar que ens apropem a un futur on la realitat virtual tindrà molta força. I la publicitat i el màrqueting no es quedaran al marge. En aquest camp, oferir experiències úniques i gairebé reals als consumidors serà un dels pilars d’aquesta nova tecnologia.

Ja no es tractarà de llegir un text o veure un vídeo per imaginar-se ser-hi al lloc. No. Amb la realitat virtual el consumidor tindrà la sensació d’estar, per exemple, en un partit de futbol però sense moure’s del sofà. I què faran les marques? Promocionaran aquesta experiència!

Les noves tecnologies guiaran la publicitat del futur i, sobretot, el nostre comportament. Potser, d’aquí uns anys, aquesta imatge de persones abstretes en una ‘realitat paral·lela’ ja no ens cridi tant l’atenció.

Anuncios